Detail žiadosti
Žiadosť
Predmet:
Žiadosť o informácie podľa 211/2000 Z.z.: doplnenie odpovede 10410-2551/2025
Adresát:
info@statistics.sk Otvorený
Dátum úkonu:
20. máj 2025
Dátum odoslania:
20. máj 2025
Povinná osoba: Štatistický úrad SR, Miletičova 3, Bratislava - Ružinov 824 67, info@statistics.sk Žiadateľ: xxxxx xxxxx, xxxxx, Bratislava Slovakia xxxxx xxxxx, fehiz@mail.chcemvediet.sk Dobrý deň, na základe zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov žiadam o nasledovné informácie: Keďže v rámci odpovede č. 10410-2551/2025 ste uviedli zmatočné odpovede v rozpore s odpoveďou zo dňaa nakoľko sme oslovili aj agentúru NASES a jej odpovede sú v rozpore s vašimi odpoveďamie vás žiadame o dopňujúce informácie: 1. Ak vás NASES o zmene neinformoval kedy podľa vás došlo k tzv. "technologickej zmene" ? - prosím uvedže odkaz na realease manuál NASES a slovensko.sk v ktorej verzii bola zmena realizovaná a o ktorú zmenu sa jedná ? 2. Podľa Vami uvedenej odpoveďe ste sa o zmene dozvedeli v marci ale incident bol založený až 2.4.2025 resp 7.4.2025 - z akého dôvodu pri nedostupnosti služieb nebol založený incident okamžite ? (uvádzame že nedostupnosť v rámci Transparency International Slovakia evidujeme ako sme uviedli v pôvodnej žiadosti už dňa 15.03.2025) 3. V rámci vami uvedenje zmluvy sú aj uvedené pravidelné periodické činnosti a monitoring - prečo incident alebo zmena neboli odhalené dostatčne v čas ale až 02.4.2025 4. Prečo mal incident kategorizáciu "Bežný incident" keďže sa jednalo o kompletný výpadok zastavenie vydávanie výpisov v trvaní min od 15.03.2025 - 06.05.2025 ? Takýto incident by mal mať kategorizáciu v zmysle zmluvy skôr "Kritický prevádzkový incident" 5. Keďže sa jednalo sa o "bežný prevádzkový inciden" a nie kritický- v zmysle zmluvy o priority P2 je pre kaetgóriu incidentu P2 SLA 24x7x365 reakčná doba 4 hodi a doba vyriešenia 10 hodín prečo incident bol vyriešený až dňa 6.5.2025 a rekačná doba bola 14 dní? 6. Z akého dôvodu neboli udelené sankcie za porušenie reakčnej doby zmluvy a v zmysle bodu 19.1 "..je Poskytovateľ povinný zaplatiť Objednávateľovi zmluvnú pokutu pri Bežných prevádzkových incidentoch a Kritických prevádzkových incidentoch vo výške 100,- EUR za každú aj začatú hodinu porušenia zabezpečovanej povinnosti" - celková porušená povinnost reakčnej doby pri incidente 2025/695 - 14dní x 24hodín = 336 - 4h = 332 hodín = 33 200,- EUR a pri incidente 2025/739 - 9dni x 24hodin= 212 hodín -4h = 21 200,-EUR 7. Z akého dôvodu neboli udelené sankcie za porušenie doby vyriešenia incidentu v zmysle zmluvy bod 19.2.- celková porušená povinnost doby vyriešenie pri incidente 2025/695 - trvanie 42dní -10dní = 32dní x 24hodín = 768 hodín = 76 800,- EUR a pri incidente 2025/739 travnie 35dní -10 dní = 25dní x 24 hodín = 600 hodín = 60 000,-EUR 8. V zmysle tvrdenia "ŠÚ SR však komunikoval nedostupnosť služieb RPO s jednotlivými externými používateľmi, ktorí boli týmto výpadkom dotknutí." - Akými kanálmi bola táto skutočnosť komunikovaná, nakoľko viacero subjektov externých používateľov neeviduje žiadnu komunikáciu ? Žiadame o preloženie počtu subjektov ktoré boli informované o výpadku služieb a aj informáciu akým spôsobom prípadne zoznam registratúrnych záznamov komunikácie? 9. Pre vylúčenie pochybností bol výpadok spôsobený kybernetickým incidentom 10. Keďže ste neodpovedali na otázku 22. - Prečo na portáli slovak.statistics.sk nebola zverejnená sekcia a informácie o objednávkach a faktúrach v odbobí minimálne od 25.04.2025 - 28.04.2025“ Informáciu žiadam zaslať v elektronickej podobe na moju emailovú adresu: fehiz@mail.chcemvediet.sk V zmysle § 14 ods 5. zákona žiadam o potvrdenie prijatia žiadosti o informácie. Ďakujem, xxxxx xxxxx
Potvrdenie prijatia žiadosti
Predmet:
Potvrdenie prijatia žiadosti o informáciu INFO 042/2025
Odosielateľ:
Zemanová Lucia <Lucia.Zemanova@statistics.sk>
Dátum úkonu:
20. máj 2025
Dátum doručenia:
22. máj 2025
Dobrý deň,
v zmysle § 14 ods. 5 zákona 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákona o slobode informácií) Vám potvrdzujeme prijatie Vašej žiadosti o informáciu.
S pozdravom
Lucia Zemanová
Odbor legislatívno-právny a verejného obstarávania
[logoSUSR_SK]
Lamačská cesta 3/C | 840 05 Bratislava 45 | Slovenská republika
číslo kancelárie: 730 | tel.: 50236 230 | email: lucia.zemanova@statistics.sk
Úplne sprístupnenie informácie
Predmet:
Žiadosť o informáciu INFO 042/2025 - sprístupnenie
Odosielateľ:
Zemanová Lucia <Lucia.Zemanova@statistics.sk>
Dátum úkonu:
5. jún 2025
Dátum doručenia:
5. jún 2025
Miera sprístupnenia:
Úplné sprístupnenie
Prílohy:
Dobrý deň,
v prílohe e-mailu Vám posielame odpoveď na Vašu žiadosť o informáciu.
S pozdravom
Lucia Zemanová
Odbor legislatívno-právny
[logoSUSR_SK]
Lamačská cesta 3/C | 840 05 Bratislava 45 | Slovenská republika
číslo kancelárie: 730 | tel.: 50236 230 | email: lucia.zemanova@statistics.sk
Chceme zlepšovať portál Chcemvedieť.sk a preto nás zaujíma váš názor. Pomohol vám portál pri odosielaní a prijímaní žiadostí? Boli ste spokojní s poskytovanými funkcionalitami? Alebo naopak, boli ste s niečim nespokojní? Máte nápady na zlepšenie a radi by ste sa o ne podelili? Budeme radi, ak nám dáte spätnú väzbu a pomôžete nám portál zlepšovať.
Poskytnúť spätnú väzbu