Detail žiadosti

  • o postupoch kontroly dodržiavania zákona 8/2009Z.z
  • Ministerstvo vnútra SR
  • xxxxx xxxxx
  • 17. december 2015
Priebeh infožiadosti

Žiadosť

Predmet:

Žiadosť o informácie podľa 211/2000 Z.z. o postupoch kontroly dodržiavania zákona 8/2009Z.z

Adresát:

tokmv@minv.sk   Odoslaný

Dátum úkonu:

17. december 2015

Dátum odoslania:

17. december 2015

Dátum doručenia:

17. december 2015

Povinná osoba: Ministerstvo vnútra SR, Pribinova 2, xxxxx - Staré Mesto 812 72, tokmv@minv.sk Žiadateľ: xxxxx xxxxx, xxxxx, xxxxx xxxxx, kifa@mail.chcemvediet.sk Dobrý deň, na základe zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov žiadam o nasledovné informácie: - Vzhľadom na ustanovenia zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov, je parkovanie na chodníku možné len na (pri) okraji vozovky alebo na ľubovolnom mieste na chodníku? Koná polícia proti vodičom parkujúcim motorové vozidlá na inom mieste na chodníku ako na (pri) okraji vozovky? - Vzhľadom na ustanovenia zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov, konkrétne § 52 (2) - voľná šírka chodníka najmenej 1,5 m musí byť súvislá či môže byť rozdelená na časti, napríklad 90 cm medzi prvým a druhým autom a 60 cm medzi druhým autom a stenou domu? Koná polícia proti vodičom parkujúcim motorové vozidlá na chodníku tak, ze nezostane vždy za každých okolností 1,5 m súvislá šírka chodníka? - Vzhľadom na ustanovenia zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov, koľko motorových vozidiel môže vedľa seba zaparkovať na chodníku bez toho, aby porušili zákon? Koná polícia proti vodičom parkujúcim motorové vozidlá na jednom chodníku vedľa seba? - Vzhľadom na ustanovenia zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov, platia príkazy, zákazy, nariadenia, zvislé či vodorovné značenie na chodníku? Platia príkazy, zákazy, nariadenia, zvislé či vodorovné značenie na verejných priestranstvách mimo samotnej vozovky (námestie, turistický chodník, cyklocesta, chodník nepriliehajúci k vozovke, vnútroblok)? - Koná polícia proti vodičom, ktorý nerešpektujú príkazy, zákazy, nariadenia, zvislé či vodorovné značenie pri jazde po chodníku? - Koná polícia proti vodičom, ktorý nerešpektujú príkazy, zákazy, nariadenia, zvislé či vodorovné značenie pri jazde po verejných priestranstvách mimo samotnej vozovky (námestie, turistický chodník, cyklocesta, chodník nepriliehajúci k vozovke, vnútroblok)? Informáciu žiadam zaslať v elektronickej podobe na moju emailovú adresu: kifa@mail.chcemvediet.sk V zmysle § 14 ods 5. zákona žiadam o potvrdenie prijatia žiadosti o informácie. Ďakujem, xxxxx xxxxx

Potvrdenie prijatia žiadosti

Predmet:

Potvrdenie prijatia žiadosti o informácie KM-TO-2015/005935

Odosielateľ:

Info MV SR <infomv@minv.sk>

Dátum úkonu:

29. december 2015

Dátum doručenia:

29. december 2015

Dobrý deň, týmto potvrdzujeme prijatie žiadosti o sprístupnenie informácií v zmysle zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií) v znení neskorších predpisov, ktorá bola na Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky doručená dňa 17.12.2015. S pozdravom JUDr. Ivana Belková Tlačový odbor Kancelária ministra vnútra Ministerstvo vnútra SR Pribinova 2, 812 72 xxxxx Tel.: 02/5094 4624 Fax: 02/5094 4397 e-mail: Ivana.Belkova@minv.sk From: Tlacovy odbor KMV MVSR Sent: Friday, December 18, 2015 10:31 AM To: Info MV SR Subject: FW: Žiadosť o informácie podľa 211/2000 Z.z. o postupoch kontroly dodržiavania zákona 8/2009Z.z From: xxxxx xxxxx [mailto:kifa@mail134-28.atl141.mandrillapp.com] On Behalf Of xxxxx xxxxx Sent: Thursday, December 17, 2015 3:04 PM To: tokmv Subject: Žiadosť o informácie podľa 211/2000 Z.z. o postupoch kontroly dodržiavania zákona 8/2009Z.z Povinná osoba: Ministerstvo vnútra SR, Pribinova 2, xxxxx - Staré Mesto 812 72, tokmv@minv.sk Žiadateľ: xxxxx xxxxx, xxxxx, xxxxx xxxxx, kifa@mail.chcemvediet.sk Dobrý deň, na základe zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov žiadam o nasledovné informácie: - Vzhľadom na ustanovenia zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov, je parkovanie na chodníku možné len na (pri) okraji vozovky alebo na ľubovolnom mieste na chodníku? Koná polícia proti vodičom parkujúcim motorové vozidlá na inom mieste na chodníku ako na (pri) okraji vozovky? - Vzhľadom na ustanovenia zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov, konkrétne § 52 (2) - voľná šírka chodníka najmenej 1,5 m musí byť súvislá či môže byť rozdelená na časti, napríklad 90 cm medzi prvým a druhým autom a 60 cm medzi druhým autom a stenou domu? Koná polícia proti vodičom parkujúcim motorové vozidlá na chodníku tak, ze nezostane vždy za každých okolností 1,5 m súvislá šírka chodníka? - Vzhľadom na ustanovenia zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov, koľko motorových vozidiel môže vedľa seba zaparkovať na chodníku bez toho, aby porušili zákon? Koná polícia proti vodičom parkujúcim motorové vozidlá na jednom chodníku vedľa seba? - Vzhľadom na ustanovenia zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov, platia príkazy, zákazy, nariadenia, zvislé či vodorovné značenie na chodníku? Platia príkazy, zákazy, nariadenia, zvislé či vodorovné značenie na verejných priestranstvách mimo samotnej vozovky (námestie, turistický chodník, cyklocesta, chodník nepriliehajúci k vozovke, vnútroblok)? - Koná polícia proti vodičom, ktorý nerešpektujú príkazy, zákazy, nariadenia, zvislé či vodorovné značenie pri jazde po chodníku? - Koná polícia proti vodičom, ktorý nerešpektujú príkazy, zákazy, nariadenia, zvislé či vodorovné značenie pri jazde po verejných priestranstvách mimo samotnej vozovky (námestie, turistický chodník, cyklocesta, chodník nepriliehajúci k vozovke, vnútroblok)? Informáciu žiadam zaslať v elektronickej podobe na moju emailovú adresu: kifa@mail.chcemvediet.sk V zmysle § 14 ods 5. zákona žiadam o potvrdenie prijatia žiadosti o informácie. Ďakujem, xxxxx xxxxx

Neúplné sprístupnenie informácie bez vydania rozhodnutia

Predmet:

KM-TO-2015/005935 odpoveď

Odosielateľ:

Info MV SR <infomv@minv.sk>

Dátum úkonu:

30. december 2015

Dátum doručenia:

30. december 2015

Číslo spisu:

KM-TO-2015-005935-005

Miera sprístupnenia:

Čiastočné sprístupnenie

Dobrý deň, na základe Vašej žiadosti, ktorá bola na Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky doručená dňa 17.12.2015 Vám v prílohe zasielame odpoveď. S pozdravom JUDr. Ivana Belková Tlačový odbor Kancelária ministra vnútra Ministerstvo vnútra SR Pribinova 2, 812 72 xxxxx Tel.: 02/5094 4624 Fax: 02/5094 4397 e-mail: Ivana.Belkova@minv.sk

Odvolanie

Predmet:

Rozklad voči fiktívnemu rozhodnutiu o neposkytnutí informácie

Dátum úkonu:

5. január 2016

Dátum odoslania:

5. január 2016

xxxxx xxxxx, xxxxx, xxxxx xxxxx
Ministerstvo vnútra SR
Pribinova 2
812 72 xxxxx - Staré Mesto
xxxxx, 05.01.2016
Rozklad
voči fiktívnemu rozhodnutiu o neposkytnutí informácie (§ 18 ods. 3 zák. 211/2000 Z. z.)
        V zmysle § 19 ods. 1 zákona 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám (ďalej len „zákon o slobode inforácií” alebo len „zákon”) podávam rozklad voči fiktívnemu rozhodnutiu Ministerstva vnútra SR (ďalej len „povinná osoba”), ku ktorému došlo len čiastočným sprístupnením informácie v zmysle mojej žiadosti o informácie zo dňa 17.12.2015 (ďalej len „žiadosť”).
Odôvodnenie:
        Dňa 17.12.2015 som formou emailu požiadal povinnú osobu o poskytnutie nasledovnej informácie:
        - Vzhľadom na ustanovenia zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov, je parkovanie na chodníku možné len na (pri) okraji vozovky alebo na ľubovolnom mieste na chodníku? Koná polícia proti vodičom parkujúcim motorové vozidlá na inom mieste na chodníku ako na (pri) okraji vozovky? - Vzhľadom na ustanovenia zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov, konkrétne § 52 (2) - voľná šírka chodníka najmenej 1,5 m musí byť súvislá či môže byť rozdelená na časti, napríklad 90 cm medzi prvým a druhým autom a 60 cm medzi druhým autom a stenou domu? Koná polícia proti vodičom parkujúcim motorové vozidlá na chodníku tak, ze nezostane vždy za každých okolností 1,5 m súvislá šírka chodníka? - Vzhľadom na ustanovenia zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov, koľko motorových vozidiel môže vedľa seba zaparkovať na chodníku bez toho, aby porušili zákon? Koná polícia proti vodičom parkujúcim motorové vozidlá na jednom chodníku vedľa seba? - Vzhľadom na ustanovenia zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov, platia príkazy, zákazy, nariadenia, zvislé či vodorovné značenie na chodníku? Platia príkazy, zákazy, nariadenia, zvislé či vodorovné značenie na verejných priestranstvách mimo samotnej vozovky (námestie, turistický chodník, cyklocesta, chodník nepriliehajúci k vozovke, vnútroblok)? - Koná polícia proti vodičom, ktorý nerešpektujú príkazy, zákazy, nariadenia, zvislé či vodorovné značenie pri jazde po chodníku? - Koná polícia proti vodičom, ktorý nerešpektujú príkazy, zákazy, nariadenia, zvislé či vodorovné značenie pri jazde po verejných priestranstvách mimo samotnej vozovky (námestie, turistický chodník, cyklocesta, chodník nepriliehajúci k vozovke, vnútroblok)?
        Dňa 29.12.2015 mi povinná osoba doručila potvrdenie o prijati žiadosti.
        Dňa 30.12.2015 mi povinná osoba doručila rozhodnutie o sprístupnení informácie číslo KM-TO-2015-005935-005, ktoré však nebolo úplným sprístupnením žiadaných informácií, z nasledovných dôvodov: Odpoveď je nejasná, nejednoznačná a neúplná.                K bodu 1:         Podľa § 23 ods. 1 zákona č. 8/2009, citujem: „Vodič smie zastaviť a stáť len vpravo v smere jazdy v jednom rade a rovnobežne s okrajom cesty, čo najbližšie k okraju cesty a na jednosmernej ceste vpravo i vľavo.“         Cesta je v § 2 ods. 1 zákona č. 8/2009 definovaná takto: „Cestnou premávkou na účely tohto zákona sa rozumie užívanie diaľnic, ciest, miestnych komunikácií a účelových komunikácií (ďalej len „cesta“) vodičmi vozidiel a chodcami.“ V zmysle ustanovenia § 2 ods. 1 zákona č. 8/2009 je cestou diaľnica, cesta, miestna komunikácia a účelová komunikácia.         Podľa § 2 ods. 2 písm. g) je „chodníkom komunikácia alebo časť cesty určená pre chodcov, ktorá je spravidla oddelená od vozovky výškovo alebo iným spôsobom“. V zmysle ustanovenia § 2 ods. 2 písm. g) zákona č. 8/2009 je chodník časťou cesty. Z uvedených predpokladov:         1. vodič smie zastaviť a stáť len vpravo v smere jazdy a rovnobežne s okrajom cesty (§ 23 ods. 1 zákona),         2. vodič smie zastaviť a stáť čo najbližšie k okraju cesty (§ 23 ods. 1 zákona),         3. chodník je časťou cesty (§ 2 ods. 2 písm. g) zákona), vyplýva, že vodič smie zastaviť a stáť na chodníku (časti cesty) len vpravo, čo najbližšie k okraju cesty, a teda aj k okraju chodníka (časti cesty), t.j. vodič nesmie stáť na chodníku na ľubovoľnom mieste, ale vždy iba vpravo v smere jazdy a čo najbližšie k (pravému) okraju chodníka (časti cesty).                 K bodu 7:         Odpoveď považujem tiež za nejasnú a nejednoznačnú. Dovoľujem si Vás preto požiadať, aby ste sa vyjadrili ku konkrétnym značkám, príkazom a zákonným povinnostiam, nasledovne:         a) platí na chodníku značka B1 „Zákaz vjazdu všetkých vozidiel v oboch smeroch“, alebo sa táto značka vzťahuje iba na vozovku, ale nie na priľahlý chodník?         b) platí na chodníku značka B33 „Zákaz státia“ a značka B34 „Zákaz zastavenia“, alebo sa tieto značky vzťahujú iba na vozovku, ale nie na priľahlý chodník?         c) platí na chodníku zákaz zastavenia a státia vo vzdialenosti kratšej ako 5 m pred priechodom pre chodcov alebo priechodom pre cyklistov podľa § 25 ods. 1 písm. c) zákona, alebo sa tento zákaz vzťahuje iba na vozovku, ale nie na priľahlý chodník?         d) platí na chodníku        zákaz zastavenia a státia na križovatke a vo vzdialenosti        kratšej ako 5 m pred hranicou križovatky        a 5 m za ňou podľa § 25 ods.        1 písm. d) zákona, alebo sa tento zákaz vzťahuje iba na         vozovku, ale nie na priľahlý chodník?         e) platí na chodníku        zákaz zastavenia a státia na zastávke        vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb v        úseku, ktorý sa začína dopravnou značkou pre zastávku a končí sa 5 m za        označníkom zastávky, a tam, kde aká dopravná značka nie je, vo vzdialenosti        kratšej ako 30 m pred označníkom zastávky a 5 m za ním podľa § 25 ods. 1 písm. f) zákona, alebo sa tento zákaz vzťahuje iba na vozovku, ale nie na priľahlý        chodník?         f) platí na chodníku        zákaz zastavenia a státia v        neprehľadnej zákrute a v jej tesnej blízkosti podľa § 25 ods. 1 písm. a)        zákona, a zákaz zastavenia a státia pred        neprehľadným vrcholom stúpania cesty, na ňom a za ním podľa § 25 ods. 1 písm. b) zákona, alebo sa tieto zákazy vzťahujú iba na vozovku, ale nie na        priľahlý chodník?         g) platia na chodníku        povinnosti vodiča, ktoré sa týkajú rýchlosti        jazdy podľa § 16 zákona, resp. značka 31a „Najvyššia dovolená rýchlosť“, alebo sa tieto povinnosti a táto        značka vzťahujú iba na vozovku, ale nie na priľahlý chodník?
        Napriek tomu, že rozhodnutie bolo označené ako sprístupnenie informácie, k skutočnému sprístupneniu mnou požadovaných informácií nedošlo. Povinná osoba v takomto prípade nie je oprávnená použiť postup podľa § 18 ods. 1. a teda podľa § 18 ods. 3 zákona došlo v zákonom stanovenej lehote k vydaniu fiktívneho rozhodnutia, ktorým odmietla informáciu poskytnúť.
        Podľa rozsudku Krajského súdu v Bratislave sp. zn. 19 S 31/02 zo dňa 16. mája 2002 (Rs 37/2003) „Ustanovenie § 19 ods. 3 zákona o slobode informácií (a rovnako aj ust. § 18 ods. 3 zákona o slobode informácií) treba vykladať tak, že nezbavuje správny orgán povinnosti riadne vykonať odvolacie (prvostupňové) konanie a následne vydať riadne rozhodnutie. Účelom zavedenia inštitútu fiktívneho rozhodnutia určite nebolo „legalizovať“ nečinnosť povinných osôb pri rozhodovaní o žiadostiach podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám. Práve naopak, jeho účelom bolo poskytnúť ochranu tomu, kto sa obrátil so žiadosťou na povinnú osobu o sprístupnenie informácie, pred jej nečinnosťou. ... Súd dospel k záveru, že rozhodnutie žalovaného v zmysle § 19 ods. 3 ZSI treba považovať za nezákonné z dôvodu, že neobsahuje zákonom predpísané náležitosti. Predovšetkým neobsahuje odôvodnenie, z ktorého dôvodu je nepreskúmateľné, čo samo osebe je dôvodom pre zrušenie takéhoto rozhodnutia (§ 250j ods. 2 veta druhá O.s.p.). Nakoľko aj prvostupňové rozhodnutie povinnej osoby trpí nedostatkom dôvodov, bolo potrebné aj toto rozhodnutie považovať za nepreskúmateľné.“
        Z uvedených dôvodov žiadam o zrušenie fiktívneho rozhodnutia o neposkytnutí informácie a sprístupnenie informácií v plnom rozsahu.
xxxxx xxxxx

Vypršanie lehoty po podaní odvolania

Dátum úkonu:

29. január 2016

Spätná väzba

Chceme zlepšovať portál Chcemvedieť.sk a preto nás zaujíma váš názor. Pomohol vám portál pri odosielaní a prijímaní žiadostí? Boli ste spokojní s poskytovanými funkcionalitami? Alebo naopak, boli ste s niečim nespokojní? Máte nápady na zlepšenie a radi by ste sa o ne podelili? Budeme radi, ak nám dáte spätnú väzbu a pomôžete nám portál zlepšovať.

  Poskytnúť spätnú väzbu