Detail žiadosti
Žiadosť
Predmet:
Žiadosť o informácie podľa 211/2000 Z.z.: RPO nefunkčnosť doplnujúce odpovede
Adresát:
info@statistics.sk Otvorený
Dátum úkonu:
16. júl 2025
Dátum odoslania:
16. júl 2025
Prílohy:
Povinná osoba: Štatistický úrad SR, Miletičova 3, Bratislava - Ružinov 824 67, info@statistics.sk Žiadateľ: xxxxx xxxxx, xxxxx, Bratislava Slovakia xxxxx xxxxx, ateg@mail.chcemvediet.sk Dobrý deň, na základe zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov žiadam o nasledovné informácie: o doplnenie odpovede 10410-2779/2025 zo dňa 05.06.2025.V prílohe prikladáme vyjadrenia a odpovede NASES. 1. V odpovedi 10410-2779 v bode 2 uvádzate, že sa jednalo o "nedostupnosť elektronickej služby na strane Ústredného portálu verejnej správy (NASES)" – eskalovali ste tento incident na NASES v zmysle zmluvy o integrácii, nakoľko z odpovedí NASES je zrejmé, že incident alebo chybu na ich strane neevidujú? 2. Nedostupnosť služby a teda výpadok v zasielaní výpisov je jednoznačný minimálne od 15.03.2025 do 7.05.2025 (minimálne 53 dní). – Nepovažuje ŠÚ SR tento výpadok za kritický, keďže obmedzil činnosti používateľov RPO (finančné inštitúcie, advokátske kancelárie, notári a iní), ktorí majú povinnosť overovať údaje klientov? 3. V odpovedi č. 3 ste uviedli "V rámci periodických činností a monitoringu nebolo možné predvídať, že NASES zavedie päťmiestne sufixy." – V rámci žiadosti o informácie sme sa nepýtali na "predvídanie" ale na reakčný monitoring, keďže incident pretrvával minimálne od 15.3.2025, tzn. v rámci pravidelného monitoringu mala byť chyba odhalená skôr ako 2.4.2025. Hlavne vzhľadom na to, že podpora je realizovaná 24/7. Prečo tento incident nebol odhalené skôr ako po 17 dňobom trvaní výpadku ? 4. Aké všetky atribúty a parametre sú vyhodnocované v rámci pravidelného monitoringu a profilaktiky? Podľa nás takáto chyba by mala byť zistiteľná už pri bežnej manuálnej kontrole logov. 5. V odpovedi č. 4 ste uviedli, že sa nejedná o incident ale "išlo o nedostupnosť elektronickej služby na strane Ústredného portálu verejnej správy (NASES)," – NASES v rámci svojich odpovedí neeviduje žiadnu nedostupnosť svojich služieb (prikladáme odpovede z NASES). 6. V zmysle zmluvy – "Incident" je akákoľvek udalosť, pri ktorej je narušená funkčnosť Systému – ak bola identifikovaná akákoľvek udalosť/nefunkčnosť, je v zmysle zmluvy minimálne "nekritický incident", z ktorého v zmysle zmluvy môže vyplynúť napr. malá požiadavka na zmenu. 7. Boli udelené sankcie za nedodržanie reakčnej doby pri nekritickom incidente? 8. Prosím o informácie o mene a pracovnom zaradení zamestnanca, ktorý incident identifikoval a kategorizoval? 9. Prosím o informáciu (meno a pracovné zaradenie) zamestnanca, ktorý má oprávnenie zadať malú zmenovú požiadavkuv zmysle zmluvy? 10. Prosíme o informáciu, na základe akých informácií zamestnanec identifikoval požiadavku na zmenu? Keďže pri bežnej prevádzke požiadavky na zmenu vyplývajú z incidentu, ktorý riešia. Avšak v zozname incidentov, o ktoré sme vás žiadali, žiadne incidenty, ako tvrdíte, neboli uvedené, a o zmene ste nevedeli, a nezachytil ju ani monitoring? 11. Ako ste sa o chybe/nefunkčnosti dozvedeli, keď k nej neevidujete žiadny incident? 12. Prosím vás o zoznam všetkých poradcov generálneho tajomníka služobného úradu štatistického úradu. 13. V odpovedi na otázku č. 10 sme sa vás pýtali na dôvody nedostupnosti niektorých sekcií na portáli, avšak odpovedali ste: "..Na Vašu opätovnú otázku je odpoveď nasledovná: tieto údaje sú tam aj teraz a boli aj v čase od 25.04.2025 do 28.04.2025." Neevidujete a nezaznamenali ste teda nedostupnosť portálu statistics.sk v čase od 25.04.2025 do 28.04.2025? Nakoľko z nám dostupných dôkazov je zrejmé, že v časti/sekcii portálu chýbali celé sekcie obsahu, a počas uvedeného obdobia sme zaznamenali opakované dlhodobé (viac ako 1h) výpadky a nedostupnosť aj celého portálu ako takého? Eviduje štatistický úrad tento výpadok? Aké boli jeho dôvody? Informáciu žiadam zaslať v elektronickej podobe na moju emailovú adresu: ateg@mail.chcemvediet.sk V zmysle § 14 ods 5. zákona žiadam o potvrdenie prijatia žiadosti o informácie. Ďakujem, xxxxx xxxxx
Potvrdenie prijatia žiadosti
Predmet:
Potvrdenie prijatia žiadosti o informáciu INFO 056/2025
Odosielateľ:
Zemanová Lucia <Lucia.Zemanova@statistics.sk>
Dátum úkonu:
16. júl 2025
Dátum doručenia:
16. júl 2025
Dobrý deň,
v zmysle § 14 ods. 5 zákona 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákona o slobode informácií) Vám potvrdzujeme prijatie Vašej žiadosti o informáciu.
S pozdravom
Lucia Zemanová
Odbor legislatívno-právny
[logoSUSR_SK]
Lamačská cesta 3/C | 840 05 Bratislava 45 | Slovenská republika
číslo kancelárie: 730 | tel.: 50236 230 | email: lucia.zemanova@statistics.sk
Rozhodnutie o nesprístupnení informácie
Predmet:
Odpoveď na žiadosť o informáciu INFO 056/2025
Odosielateľ:
Zemanová Lucia <Lucia.Zemanova@statistics.sk>
Dátum úkonu:
1. august 2025
Dátum doručenia:
1. august 2025
Lehota:
15 kalendárnych dní od 1. augusta 2025 — Lehota uplynula 16. augusta 2025.
Číslo spisu:
10410-3301/2025
Miera sprístupnenia:
Čiastočné sprístupnenie
Dôvod odmietnutia:
Inštitúcia uviedla, že sprístupnením požadovanej informácie by porušila ochranu osobných údajov.
Prílohy:
Dobrý deň,
v prílohe e-mailu Vám posielame odpoveď na Vašu žiadosť o informáciu.
S pozdravom
Lucia Zemanová
Odbor legislatívno-právny
[logoSUSR_SK]
Lamačská cesta 3/C | 840 05 Bratislava 45 | Slovenská republika
číslo kancelárie: 730 | tel.: 50236 230 | email: lucia.zemanova@statistics.sk
Chceme zlepšovať portál Chcemvedieť.sk a preto nás zaujíma váš názor. Pomohol vám portál pri odosielaní a prijímaní žiadostí? Boli ste spokojní s poskytovanými funkcionalitami? Alebo naopak, boli ste s niečim nespokojní? Máte nápady na zlepšenie a radi by ste sa o ne podelili? Budeme radi, ak nám dáte spätnú väzbu a pomôžete nám portál zlepšovať.
Poskytnúť spätnú väzbu